YETERLİLİKLER
Geleneksel El Sanatları1-Ahşap ürün tasarımı ve uygulama (boyama, oyma ) becerisi kazandırılması Öğrenilen Geleneksel El Sanatları hakkındaki bilgilerinin dekoratif ve süs eşyaları üretimi konusunda ürünler tasarlama becerisi kazandırma2-Cam kesimi, farklı formlar ve yeni ürünler tasarlanarak uygulanması, vitray tasarlama ve uygulama becerisi kazandırılması3-Farklı materyallerle takı tasarımı yapma ve uygulama becerisi kazandırma4-Geleneksel El Sanatlarından olan Tezhip, Çini, Ebru, Hat sanatlarında ortaya konmuş orijinal eserlerden uygulamalar yapma, yeni tasarımlar hazırlama ve uygulama becerisinin kazandırılması5-Öğrenilen Geleneksel Türk motiflerin orijinal tasarımlar yapılarak kumaş üzerine farklı materyallerle uygulama becerisinin kazandırılması6-Seçmiş oldukları meslek ile ilgili bilgi ve donanımlarının artması için araştırmalarında görmüş oldukları eserlerden faydalanma ve bu bilgiyi yeni tasarımlarında kullanma becerisinin kazandırılması7-Seramik çamurunu şekillendirme ve tasarlama, tasarımlarını ürün olarak ortaya koyabilme becerisi kazandırma8-Temel Sanat Eğitim esaslarından olan renk, çizgi, doku ve tasarım esaslarını kavrama becerisi9-Üretmiş oldukları ürünleri koruma metotları ve karşılarına çıkmış olan eski eserleri onarma becerisi kazandırılması10-Yöresel kültürlerin sanata dönüştürülmesi, ürün olarak karşımıza çıkışı, hikayeleri ve günümüz atmosferinde bu ürünlerin tekrar üretebilme becerisi

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. 
1- Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. 
1- Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. 
2- Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 
3- Proje süreçleri içinde yer alır. 
1- Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. 
2- Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. 
3- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 
1- Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. 
2- Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 
1- Alanında başarıyla uygulama yürütür. 
2- Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 
3- Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 
 



TYYÇ; Sanat Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
5. Düzey (Önlisans Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
5
ÖNLİSANS
_____
EQF-LLL:
5. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey